sobota, 12 marca 2016

Co Pan sądzi?


Czas egzaminów w gimnazjum tuż, tuż...
nieco ponad 20 tzw. "roboczych dni" dzieli nas od tego wyjątkowego tygodnia...
atmosfera gęstnieje i wielu z Was, choć nie zawsze pokazuje swoje emocje, zaczyna się stresować... bo rzeczywiście od tych wyników wiele zależy a naprawdę trzeba wykazać się wieloma umiejętnościami...
dlatego stawiamy na systematyczność i... powtarzamy, systematyzujemy, utrwalamy, a przy tym myślę, że niektórzy z Was też dobrze się bawią...

Już jakiś czas temu zaczęliśmy syntetyzować wiadomości na temat motywów pojawiających się w literaturze (zobacz też tutaj).
Przypomnieliśmy sobie cechy charakterystyczne dla poszczególnych epok literackich oraz związane z nimi pojęcia i twórców, którzy są łączeni są z danym okresem literackim. Dużą pomocą była dla nas tabela mlektur.
Między innymi na jej podstawie stworzyliśmy mini plakaty, które zawierały najistotniejsze - naszym zdaniem - informacje o epoce... i już wiemy, że najlepiej znamy romantyzm.



A potem przyszła pora na prawdziwe działanie... tak jak lubią uczniowie, w małych grupkach... metodą projektu...





nagranie wywiadu z wybranym przez siebie bohaterem literackim :)

  • I tak ponownie spotkaliśmy się z Santiago, który teraz pracuje u Manolina, wspiera go swym doświadczeniem,  jednocześnie mogąc rozwijać swoje pasje.
  • Poznaliśmy emocje Bilbo Bagginsa, kiedy wyruszył na wyprawę w poszukiwaniu pierścienia.
  • Usłyszeliśmy, jak  wpłynęła na Williama Fogga jego niezwykła podróż wokół świata.
  • Dowiedzieliśmy się, w czasie pośmiertnej rozmowy bohatera a Bogiem, czy sędzia Wargrave żałuje tego, co zrobił.
  • Raz jeszcze przeżyliśmy cudowną i tajemniczą przemianę Ebenezera Scrooga.
  • I w końcu okazało się kto tak naprawdę stoi za morderstwami w Balladynie.

Uczniowie kolejny raz wykazali się niezwykłą pomysłowością, jednocześnie pokazali, że pamiętają lektury i ich bohaterów, że potrafią analizować treść dzieła i odnosić się do niej krytycznie.
Jednego z wywiadów możecie posłuchać na Fb.

Niektórym grupom tak spodobała się praca z kamerą, że postanowiły wywiad nie tylko nagrać w formie audio ale też jako film.

Było zabawnie ale też niezwykle twórczo.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz