środa, 15 lutego 2017

Miłość w nas

O miłości można mówić i pisać niemalże bez końca. To temat rzeka. Tak samo istnieje niezliczona liczba sposobów"przyglądania się" miłości podczas lekcji czy zajęć dodatkowych.
Dziś raz jeszcze słów kilka o naszym "patrzeniu" na to wyjątkowe uczucie. 



Przygotowałam dla uczniów tekst piosenki zespołu Perfect - specjalnie taki mniej znany. Większość potraktowała go niczym nowy wiersz. Wspólnie go odczytaliśmy, a następnie uczniowie podzieleni na grupy rozpoczęli działanie.

Anioł stanie w oknie w biały dzień

Palcem struny dotknie, zbudzi dźwięk
Obudzi dźwięk, niezwykły dźwięk
Obudzi dźwięk
Po promieniu światła w drogę rusz
Chemia twego ciała znajdzie klucz
Otworzy drzwi, magiczne drzwi
Zobaczysz jak, zobaczysz jak
Miłość rośnie w nas
Miłość rośnie w nas
Podejdź do mnie blisko, dotknij mnie
Odkąd słońce wstało - tego chcę
Wulkaniczną górę w sobie masz
Powiedz mi co czujesz jeszcze raz
Miłość rośnie w nas
Miłość rośnie w nas miłość


Nie chciałam narzucać żadnej własnej opinii. Rozdałam uczniom różnego rodzaju czasopisma i poprosiłam, aby wykonali kolaż, będący ich zdaniem interpretacją utworu.

Grupy rozpoczęły pracę - 
wybierano słowa klucze,
określano główny temat,
wskazywano elementy konieczne do zamieszczenia w pracy;
skrupulatnie poszukiwano właściwych zdjęć,
organizowano przestrzeń plakatu.


Niektóre interpretacje okazały się naprawdę twórcze - 


Inne - bardziej dosłowne, ale przygotowane z konkretnym zamysłem -



Na koniec lekcji uczniowie usłyszeli oryginalną wersję piosenki i... bardzo się zdziwili, że właśnie analizowali taki tekst.

I powiem jeszcze, że tego rodzaju lekcje zawsze się sprawdzają. Każdy uczeń może poczuć swą wartość, bo przecież... jakiż to byłby kolaż, gdyby właśnie on nie znalazł stosownego rysunku, nie narysował obłoczka,  nie miał pomysłu. 

Polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz