poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Człowiek kulturalny to ja

Moja przygoda z byciem gimnazjalnym wychowawcą właśnie się kończy. Pomyślałam jednak, że niektórymi materiałami, jakie udało mi się wypracować, mogę się podzielić, bo po stosownym dostosowaniu treści do konkretnej grupy uczniów, mogą nadal być one interesujące.

   

Bo czyż nie jest tematem ponadczasowym bycie człowiekiem kulturalnym?
O zasadach savoir-vivre'u warto przypominać. A kiedy jeszcze sprzyja to rozwojowi uczniów - to takiego działania nie powinno się pomijać.


Właśnie dlatego opracowałam i zrealizowałam program wychowawczy Słucham, oglądam, wiem, rozumiem, czyli człowiek kulturalny to ja 👦👦👧👧

Działania podzieliłam na kilka modułów. W każdym zawarłam konkretne treści. Był one realizowane przez cały rok podczas wybranych lekcji z wychowawcą. Niektóre zadania wykonywaliśmy wspólnie, inne całkiem samodzielnie, a w jeszcze innych pomagali nam zaproszeni goście.
Tak naprawdę cały rok był podporządkowany temu programowi, bo przecież o kulturze i stosownym zachowaniu można mówić niemal przy każdej sposobności.

Zobaczcie konkretne treści:



O tym, jak wyglądało zakończenie działań przeczytacie wkrótce.

P.S. Przy okazji przetestowałam nowe dla mnie narzędzie TIK :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz