sobota, 28 października 2017

Babeczki pokazały...

Bycie wychowawcą to wspaniała przygoda i nie lada wyzwanie. I dlatego, by sprostać wszelkim zadaniom, jak najszybciej i jak najlepiej chcę poznać swoich wychowanków. 

Jakiś czas temu poprosiłam uczniów, by się mi przedstawili.



Celem, który sobie postawiłam, było zmotywowanie uczniów do zastanowienia się nad tym, jaki tak naprawdę jestem, co mnie wyróżnia spośród innych, które cechy mojego charakteru warto pokazać, a nad którymi powinienem pracować. I tak zrodziły się babeczkowe mini charakterystyki.

  • Przygotowałam szablony babeczek (znalazłam je tutaj).
  • Poprosiłam, by każdy uczeń wybrał tę, która mu się szczególne podoba.
  • Wyjaśniłam zadanie - pomaluj babeczkę tak, by była odbiciem twojego charakteru, twoich zainteresowań, by wyróżniała ciebie spośród innych w klasie.
  • Opisz babeczkę tak, by była ona symbolem ciebie samego.
I tak powstały smakowite "wypieki" i wyjątkowe opisy - 




Jestem babeczka waniliową. Mam piegi z czekoladowych drażetek. Gdy mnie spróbujesz, będziesz miał uśmiech na twarzy.

Jestem babeczką o nadzieniu borówkowym. Można u mnie zauważyć czekoladowe oczy i wiśniowy uśmiech. Kolorowa posypka to moje kroki, kiedy tańczę. A ponieważ uwielbiam zachody słońca, foremka jest w stylu ombre.

Zadzwonił dzwonek. Uczniowie niemal każdego dnia dopytywali, kiedy będą odgadywać, kto kryje się pod którą babeczką.

To były niezwykle miłe zajęcia. Myślę, że wiele dały mi - jako wychowawcy, ale również samym uczniom. 

Wierzę, że hasła, które zawarłam w filmiku, damy radę wspólnie zrealizować.


SUKCES on Biteable.

P.S. Jestem ciekawa, czy rodzice odgadną, pod którym rysunkiem "schowały się" ich dzieci.

1 komentarz: