piątek, 17 listopada 2017

Lektura w mem zamknięta

Uczniowie klasy drugiej od jakiegoś czasu podczas lekcji języka polskiego przenoszą się w świat romantyzmu. Za nami między innymi poznanie wybranych utworów Adama Mickiewicza.


By mocniej zapadły w uczniowską pamięć pewne pojęcia, teksty, nazwiska, zaproponowałam ostatnio tworzenie memów tematycznych.


Kiedy uczniowie usłyszeli treść zadania, nie byli zachwyceni (bo w tej grupie to pierwsze działanie tego rodzaju). Wspólnie zatem omówiliśmy definicję pojęcia i obejrzeliśmy kilka "memowych galerii". Raz jeszcze wspomnieliśmy o cechach epoki i już indywidualnie rozpoczęło się poszukiwanie właściwych obrazów. 

Zaproponowałam uczniom kilka generatorów memów - sami mieli zdecydować, z jakiej strony skorzystają. Ten <klik> przypadł im najbardziej do gustów. 

A potem było już tylko  tworzenie.





Tak naprawdę wystarczyło kilkadziesiąt minut, by uczniowie przypomnieli sobie pewne treści, zinterpretowali je i przenieśli w obrazkowo - słowny świat XXI wieku.

Kolejny raz okazało się, że praca z tekstem lektury wcale nie musi być nudna.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz