wtorek, 23 stycznia 2018

2 w 1

Tak się jakoś układa, że moi uczniowie albo uwielbiają Balladynę, albo nijak nie mogę ich przekonać do tej lektury. W tym roku wypadła opcja numer dwa. I co robić? Oczywiście postawić na sprawdzoną metodę pracy.


- To może 2 w 1, tak żeby zaskoczyć uczniów, zmobilizować do działania? Stacje zadaniowe i przesiadka - pomyślałam.

Przygotowałam dość proste karty pracy - qr kody i kilka pytań.


Postawiłam na formę pracy.

  • Uczniowie dobrani zostali w pary. Każda para losowała jeden kod, numer stolika i numer pytania, od którego rozpoczyna pracę.
  • W klasie pojawiło się 7 stanowisk pracy, a na każdym stanowisku jedna karta z pytaniami. 
  • Pierwsze zadanie polegało na odczytaniu kodu, a tym samym nadaniu karcie tytułu (nazwa zbrodni).
  • Następnie, co 7 minut uczniowie zmieniali stanowisko i odpowiadali na kolejne pytanie na karcie - mogli w tym czasie korzystać z tekstu lektury oraz internetu. Chciałam, by wykazali się umiejętnością wyszukiwania konkretnych informacji, ich analizy i syntezy w krótkiej odpowiedzi.

W ten sposób po kilkudziesięciu minutach mieliśmy analizę wszystkich zbrodni, jakich dopuściła się bohaterka. I naprawdę udało się!

Uczniowie zaangażowali się w działanie, pilnowali czasu, pary mocno wspierały się i motywowały do pracy.

Wypełnione karty zostały poddane wspólnej analizie i ocenie, a następnie powielone i wklejone do uczniowskich zeszytów.


Myślę, że debata, która przed nami, będzie równie interesująca jak te zajęcia.

2 komentarze:

  1. Nie pracowałam jeszcze z kodami, stąd pytanie podstawowe - co wyświetlało się uczniom na telefonach po odczytaniu kodu??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kodach ukryta jest nazwa zbrodni, przykładowo - śmierć Kirkora. To ona wyznacza, której osoby dotyczy karta pracy.

      Usuń