sobota, 15 grudnia 2018

Śnieżka czy Kopciuszek?

Czwartoklasiści od pewnego czasu przemierzają baśniowe krainy. Okazało się, iż wiele utworów już znają, ale i że są takie, o których jeszcze nie słyszeli. Utrwaleniu pewnych informacji służyło uczestniczenie w lekcji przygotowanej przez zaprzyjaźnioną filię miejskiej biblioteki jak i obejrzenie wersji baletowej Królewny Śnieżki w Teatrze Wielkim w Łodzi.

A w klasie po raz pierwszy  były prawdziwe zadania z przesiadką.



Klasa została podzielona na dwie grupy (ze względu na liczebność). Uczniowie usiedli naprzeciwko siebie - tak by móc obserwować zaangażowanie innych w klasie. Na każdym stanowisku przymocowana była fiszka z zadaniem, np.
  • Jakie są twoje skojarzenia ze słowem wróżka?
  • Jakie są twoje skojarzenia ze słowem krasnoludki?
  • Podaj 2 charakterystyczne wydarzenia z baśni o Kopciuszku;
  • Wymień 4 cechy charakteru Kopciuszka;
  • Napisz 2 pytania, jakie chciałaby zadać krasnoludkom;
  • Napisz 2 pytania, jakie chciałbyś zadać wróżce – chrzestnej;
  • Podaj 3 cechy sióstr Kopciuszka;
  • Podaj 3 cechy macochy Śnieżki;
Każdy uczeń miał własną kartę, na której tworzył zapiski pomocne dla zredagowania pełnej odpowiedzi. 

Zegar ruszył - START i 80 sekund na odpowiedź, PRZESIADKA - 10 sekund i ponownie START i 80 sekund pracy nad zadaniem. Po 20 minutach wszystkie zadania były poznane, część uczniów stworzyła pomocne notatki. 

Teraz nadszedł czas na rozwijanie umiejętności uczenia się. Uczniowie dobierali się w niewielkie grupy, sprawdzali swoje zapiski, wspólnie ustalali poprawne wersje odpowiedzi. Po kilkunastu minutach każdy usiadł w swojej ławce z otrzymaną ode mnie kartą >KLIK<. To co zostało na niej zapisane, podlegało ocenie końcowej. 

Dopełnieniem zajęć było projektowanie sukni Kopciuszka (wprowadzenie do charakterystyki postaci) oraz rozwiązywanie zadań znalezionych w sieci.

Powered by emaze

Na koniec miło było obserwować, jak w lekcyjnym kalendarzyku uczniowie malują zielone światełka :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz