Cel: Odkrywanie i wyrażanie indywidualności.
Każdy uczestnik dostaje kartę z kropką na środku. Zadaniem jest przekształcenie kropki w symbol swojej osobowości, pasji lub marzeń za pomocą rysunków, słów czy symboli.
Opcjonalnie - można poprosić uczniów o zaprojektowanie własnej kropki przez napisanie odpowiedniej instrukcji (promptu) w AI.
Na koniec wszyscy prezentują swoje prace, tworząc wspólną „Ścianę Kropek”.
2. Kropka po kropce, czyli historia grupy
Cel: Budowanie poczucia wspólnoty i integracja grupy.
Każdy uczestnik otrzymuje kartę z kropką; każda kropka to jeden element z życia klasy. Uczniowie na zmianę dodają elementy do poszczególnych kropek i tak tworzą kropkową historię klasy.
Karty są układane w określonej kolejności, tworząc spójną opowieść, którą można wspólnie przeczytać lub opowiedzieć.
3. Kropkowe wyzwanie – coś z niczego
Cel: Rozwijanie kreatywności i myślenia poza schematami.
Uczestnicy dostają karty z kropkami i przekształcają je w bardziej złożone obrazy lub kompozycje. Na zakończenie prezentują swoje prace, opowiadając o procesie twórczym i wyzwaniach, z jakimi się zmierzyli.
4. Kropkowy most komunikacji
Cel: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i współpracy.
Podziel uczestników na małe grupy, które otrzymują zestaw kart z kropkami. Zadaniem jest ułożenie „mostu” z kart, symbolizującego wspólne idee, pasje lub wartości. Na koniec każda grupa prezentuje swój „most” i opowiada o wartościach, które pomogły go stworzyć.
5. Kolorowa mapa nastrojów
Cel: Uświadomienie emocji i nastrojów w grupie.
Rozdaj każdemu uczniowi jedną kartę z kolorową kropką. Przedstaw uczniom, co każdy kolor może symbolizować (np. czerwona kropka – energia, żółta – radość, niebieska – spokój, zielona – nadzieja, fioletowa – kreatywność). Poproś uczniów, aby zastanowili się, jak ich obecny nastrój lub emocje pasują do koloru na ich karcie.
Uczniowie mogą podzielić się swoimi przemyśleniami w małych grupach lub na forum klasy, co sprzyja otwartej dyskusji na temat uczuć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz