Model STREAM ma na celu zapewnienie wszechstronnej edukacji rozwijającej różnorodny zakres umiejętności:
W modelu STREAM czytanie jest bramą do wiedzy i zrozumienia:
· Poprawia umiejętności rozumienia, umożliwiając uczniom zrozumienie złożonych pojęć ze wszystkich przedmiotów.
· Promuje krytyczne myślenie, zachęcając uczniów do analizowania i interpretowania informacji.
· Wzmacnia umiejętności komunikacyjne, umożliwiając uczniom jasne i przekonujące wyrażanie swoich pomysłów.
· Wspiera interdyscyplinarne kształcenie, zapewniając narzędzia umożliwiające łączenie pomysłów z różnych dyscyplin.
- Zachęca do interdyscyplinarnego uczenia się, pomagając uczniom dostrzec powiązania między różnymi dziedzinami.
- Wspiera krytyczne myślenie i umiejętności rozwiązywania problemów, niezbędne do poruszania się po zawiłościach współczesnego świata.
- Rozwija kreatywność i innowacyjność, kluczowe dla napędzania postępu i stawiania czoła globalnym wyzwaniom.
- Przygotowuje uczniów do przyszłej kariery zawodowej, wyposażając ich w zrównoważony zestaw umiejętności, który obejmuje biegłość techniczną, ekspresję artystyczną i silne zdolności komunikacyjne.
· Poprawia umiejętności rozumienia, umożliwiając uczniom zrozumienie złożonych pojęć ze wszystkich przedmiotów.
· Promuje krytyczne myślenie, zachęcając uczniów do analizowania i interpretowania informacji.
· Wzmacnia umiejętności komunikacyjne, umożliwiając uczniom jasne i przekonujące wyrażanie swoich pomysłów.
· Wspiera interdyscyplinarne kształcenie, zapewniając narzędzia umożliwiające łączenie pomysłów z różnych dyscyplin.
Przykładowe działania STREAM-owe z kropkami w roli głównej:
1. Kropkowy labirynt matematyczny
Opis: Uczniowie tworzą labirynty na dużych arkuszach papieru, używając kropek jako punktów orientacyjnych.
Elementy STREAM:
Opis: Uczniowie tworzą labirynty na dużych arkuszach papieru, używając kropek jako punktów orientacyjnych.
Elementy STREAM:
Science: Uczniowie uczą się o symetrii i geometrii.
Technology: Korzystanie z aplikacji do tworzenia labiryntów.
Reading: Czytanie instrukcji i opisywanie trasy przez labirynt.
Engineering: Projektowanie i budowanie labiryntu.
Art: Dekorowanie labiryntu kolorowymi kropkami.
Mathematics: Obliczanie odległości między kropkami i planowanie trasy.
Działania:
Technology: Korzystanie z aplikacji do tworzenia labiryntów.
Reading: Czytanie instrukcji i opisywanie trasy przez labirynt.
Engineering: Projektowanie i budowanie labiryntu.
Art: Dekorowanie labiryntu kolorowymi kropkami.
Mathematics: Obliczanie odległości między kropkami i planowanie trasy.
Działania:
Projektowanie labiryntu na papierze.
Używanie aplikacji do symulacji labiryntu.
Prezentacja i testowanie labiryntów przez innych uczniów.
Używanie aplikacji do symulacji labiryntu.
Prezentacja i testowanie labiryntów przez innych uczniów.
2. Kropkowe opowieści
Opis: Uczniowie tworzą opowiadania, w których kropki odgrywają kluczową rolę, a następnie ilustrują swoje historie.
Elementy STREAM:
Science: Badanie różnych materiałów do tworzenia ilustracji.
Technology: Korzystanie z programów do edycji tekstu i grafiki.
Reading: Pisanie i czytanie opowiadań.
Engineering: Tworzenie książeczek lub prezentacji.
Art: Ilustrowanie opowiadań za pomocą kropek.
Mathematics: Planowanie układu stron i ilustracji.
Działania:
Technology: Korzystanie z programów do edycji tekstu i grafiki.
Reading: Pisanie i czytanie opowiadań.
Engineering: Tworzenie książeczek lub prezentacji.
Art: Ilustrowanie opowiadań za pomocą kropek.
Mathematics: Planowanie układu stron i ilustracji.
Działania:
Pisanie opowiadań z motywem kropek.
Ilustrowanie opowiadań za pomocą różnych technik artystycznych.
Tworzenie książeczek lub prezentacji multimedialnych.
Ilustrowanie opowiadań za pomocą różnych technik artystycznych.
Tworzenie książeczek lub prezentacji multimedialnych.
3. Kropkowy eksperyment chemiczny
Opis: Uczniowie przeprowadzają eksperymenty chemiczne, tworząc wzory z kropek za pomocą różnych substancji.
Elementy STREAM:
Opis: Uczniowie przeprowadzają eksperymenty chemiczne, tworząc wzory z kropek za pomocą różnych substancji.
Elementy STREAM:
Science: Badanie reakcji chemicznych.
Technology: Dokumentowanie eksperymentów za pomocą zdjęć i filmów.
Reading: Czytanie instrukcji eksperymentów.
Engineering: Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentów.
Art: Tworzenie wzorów z kropek za pomocą barwników.
Mathematics: Analiza wyników eksperymentów i tworzenie wykresów.
Działania:
Technology: Dokumentowanie eksperymentów za pomocą zdjęć i filmów.
Reading: Czytanie instrukcji eksperymentów.
Engineering: Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentów.
Art: Tworzenie wzorów z kropek za pomocą barwników.
Mathematics: Analiza wyników eksperymentów i tworzenie wykresów.
Działania:
Przeprowadzanie eksperymentów chemicznych z użyciem barwników.
Tworzenie wzorów z kropek na papierze lub tkaninie.
Dokumentowanie i prezentacja wyników eksperymentów.
Tworzenie wzorów z kropek na papierze lub tkaninie.
Dokumentowanie i prezentacja wyników eksperymentów.
O motywie kropek w życiu człowieka więcej TUTAJ.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz