wtorek, 10 września 2024

STREAM-owy Dzień Kropki

W tym roku w ramach świętowania Dnia Kropki działamy STREAM – owo, czyli łączymy treści nauki, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki dołączając do nich czytanie. 

Model STREAM ma na celu zapewnienie wszechstronnej edukacji rozwijającej różnorodny zakres umiejętności:

  • Zachęca do interdyscyplinarnego uczenia się, pomagając uczniom dostrzec powiązania między różnymi dziedzinami.
  • Wspiera krytyczne myślenie i umiejętności rozwiązywania problemów, niezbędne do poruszania się po zawiłościach współczesnego świata.
  • Rozwija kreatywność i innowacyjność, kluczowe dla napędzania postępu i stawiania czoła globalnym wyzwaniom.
  • Przygotowuje uczniów do przyszłej kariery zawodowej, wyposażając ich w zrównoważony zestaw umiejętności, który obejmuje biegłość techniczną, ekspresję artystyczną i silne zdolności komunikacyjne.



W modelu STREAM czytanie jest bramą do wiedzy i zrozumienia:

· Poprawia umiejętności rozumienia, umożliwiając uczniom zrozumienie złożonych pojęć ze wszystkich przedmiotów.

· Promuje krytyczne myślenie, zachęcając uczniów do analizowania i interpretowania informacji.

· Wzmacnia umiejętności komunikacyjne, umożliwiając uczniom jasne i przekonujące wyrażanie swoich pomysłów.

· Wspiera interdyscyplinarne kształcenie, zapewniając narzędzia umożliwiające łączenie pomysłów z różnych dyscyplin.

Przykładowe działania STREAM-owe z kropkami w roli głównej:


1. Kropkowy labirynt matematyczny

Opis: Uczniowie tworzą labirynty na dużych arkuszach papieru, używając kropek jako punktów orientacyjnych.

Elementy STREAM:
Science: Uczniowie uczą się o symetrii i geometrii.
Technology: Korzystanie z aplikacji do tworzenia labiryntów.
Reading: Czytanie instrukcji i opisywanie trasy przez labirynt.
Engineering: Projektowanie i budowanie labiryntu.
Art: Dekorowanie labiryntu kolorowymi kropkami.
Mathematics: Obliczanie odległości między kropkami i planowanie trasy.

Działania:
Projektowanie labiryntu na papierze.
Używanie aplikacji do symulacji labiryntu.
Prezentacja i testowanie labiryntów przez innych uczniów.

2. Kropkowe opowieści

Opis: Uczniowie tworzą opowiadania, w których kropki odgrywają kluczową rolę, a następnie ilustrują swoje historie.

Elementy STREAM:
Science: Badanie różnych materiałów do tworzenia ilustracji.
Technology: Korzystanie z programów do edycji tekstu i grafiki.
Reading: Pisanie i czytanie opowiadań.
Engineering: Tworzenie książeczek lub prezentacji.
Art: Ilustrowanie opowiadań za pomocą kropek.
Mathematics: Planowanie układu stron i ilustracji.

Działania:
Pisanie opowiadań z motywem kropek.
Ilustrowanie opowiadań za pomocą różnych technik artystycznych.
Tworzenie książeczek lub prezentacji multimedialnych.

3. Kropkowy eksperyment chemiczny

Opis: Uczniowie przeprowadzają eksperymenty chemiczne, tworząc wzory z kropek za pomocą różnych substancji.

Elementy STREAM:
Science: Badanie reakcji chemicznych.
Technology: Dokumentowanie eksperymentów za pomocą zdjęć i filmów.
Reading: Czytanie instrukcji eksperymentów.
Engineering: Projektowanie i przeprowadzanie eksperymentów.
Art: Tworzenie wzorów z kropek za pomocą barwników.
Mathematics: Analiza wyników eksperymentów i tworzenie wykresów.

Działania:
Przeprowadzanie eksperymentów chemicznych z użyciem barwników.
Tworzenie wzorów z kropek na papierze lub tkaninie.
Dokumentowanie i prezentacja wyników eksperymentów.

O motywie kropek w życiu człowieka więcej TUTAJ.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz