sobota, 12 stycznia 2019

Kule z morałem

Świat baśni i bajek pełen jest pouczeń. Ostatnio w naszej klasie pojawiły się wyjątkowe dekoracje - oczywiście z morałem w roli głównej.

 




Inspiracją do działań była lektura pt. Pinokio i wizyta baśniowej wróżki. Uczniowie już wcześniej wskazywali w tekście różnego rodzaju wskazówki, jakie otrzymywał pajacyk. Rozmawialiśmy o ich ważności we współczesnym świecie. Teraz uczniowie sami mieli wybrać te pouczenia, które uważali za najwartościowsze i zapisać je, ilustrując stosownym rysunkiem.

Kiedy zobaczyli karty, na których miały powstać rysnotki, domyślili się, że wynik pracy będzie zaskakujący. I tak też było. Kule, jakie powstały, wzbudziły zachwyt. Szybko okazało się, które pouczenia są dla uczniów ważne - bo przecież "mówiły" to prace uczniów. 

A jak stworzyliśmy kule z morałem?
Jedna kula to 12 pięciokątów wpisanych w okrąg. Każdy uczeń otrzymał jedną ściankę - jest nas akurat tyle, że dwie kule powstały bez trudu. Kiedy rysnotki były gotowe, użyłam zszywacza, by jak najszybciej uczniowie mogli zobaczyć wynik swych działań (oczywiście estetyczniej wyglądają kule ze sklejonymi boczkami). A kiedy przeanalizowaliśmy "zawartość" kul, zawiesiłam je u sufitu, by na nieco dłużej przypominały uczniom, jak należy postępować.

P.S. A tutaj kilka wzorów ścianek kuli, jakie przygotowałam dla starszych uczniów. 


2 komentarze:

  1. Cudowny pomysł! Brawo! Już planuję to wykorzystać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę się inspirować i dać znać, jak się udało :)

      Usuń