wtorek, 7 sierpnia 2018

Lektura ciekawie podana

Nie od dziś wiadomo, że uczeń zaciekawiony lekcją, wiele więcej z niej zapamiętuje. Dlatego warto, by już od pierwszych zajęć jego zainteresowanie przedmiotem było wyjątkowe. Nawet zwykłe treści powinny być przedstawione intrygująco. 

Dziś słów kilka o moim sposobie podania zestawu lektur.


Po wielu, wielu latach wracam do klasy czwartej. Pomyślałam, że zamiast pisać w zeszycie tytuły książek, każdy uczeń zrobi sobie swój niepowtarzalny "lekturowy pomocniczek".

Korzystając z zasobów sieci, wybrałam jeden ze wzorów.

By powstał "pomocniczek" potrzeba jedynie kartki papieru i nieco zręczności.

Z formatu A4 wycinamy kwadrat, a następnie składamy go na pół w pionie, poziomie i po obu przekątnych.


Teraz sprytnie środkowe trójkąty chowamy do wewnątrz...



I najtrudniejsze - zaginamy do środka boki, tak by powstały małe trójkąty (wszystkie cztery)...


... a następnie odginamy je i po kolei wsuwamy do wewnątrz powstającego "pomocniczka" -


Taaadamm... gotowe. Może jeszcze warto zadbać o okładkę, pokolorować, podpisać.


Dla swoich nowych uczniów przygotowałam dla ułatwienia szablon. Mam nadzieję, że spodoba im się ten sposób poznania lektur 😏 a z wzoru z pewnością skorzystamy niejeden raz w nadchodzącym roku szkolnym.


7 komentarzy:

  1. Bardzo cieakwy pomysł. Gratuluję. Skorzystam, jeśli Pani pozwoli.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również gratuluję pomysłu. Ten blog w ogóle jest pełen fantastycznych inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, dziękuję, za miłe słowa i za to, że ciągle odwiedzasz mojego bloga. Pozdrawiam - jeszcze wakacyjnie.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Pochwała od kreatywnego polonisty - świetna sprawa :) dzięki

      Usuń
  4. Dziękuję za udostępnienie tak inspirujących materiałów.Cieszę się bardzo ,że trafiłam na ten blog. Kopalnia niesamowitych pomysłów.

    OdpowiedzUsuń