piątek, 10 marca 2017

Poezja z odzysku

O wierszach z odzysku napisano już wiele. Jest to bowiem niezwykle twórcze ćwiczenie rozwijające wiele umiejętności - analizę i syntezę wzrokową, koncentrację uwagi, pomysłowość, oryginalność podejścia do tematu.

Stworzenie wiersza z odzysku stało się ostatnio wyzwaniem dla uczniów dwóch klas, przy czym stanowiło zwieńczenie zupełnie innych bloków tematycznych.

Uczniowie klasy II mieli nadać nowe znaczenia wersom z "Pana Tadeusza". Dodam, że było to dla nich pierwsze spotkanie z tak tworzoną poezją. Na początku najbardziej ucieszył ich fakt, że mogą niszczyć tekst, że destrukcja w tym wypadku jest jak najbardziej wskazana, gdyż przez nią powstaje zupełnie nowa wartość. Zaprezentowałam kilka prac znalezionych w internecie, podałam cel ćwiczenia, wyraźnie zaznaczyłam, czego oczekuję i... rozpoczęło się działanie.

Oto wybrane prace:





Dla uczniów klasy III wiersze z odzysku były sprawdzeniem umiejętności tworzenia utworu lirycznego na podstawie fragmentu wybranej powieści (w naszym przypadku - Samotność bogów Doroty Terakowskiej). W ten sposób zakończyli oni tygodniowe zmagania z poezją (o których wkrótce nieco więcej na blogu)

Prace, jakie powstały, były dla mnie miłym zaskoczeniem:




P.S.
I już wiem, jakie będzie jedno z zadań na stacjach z okazji Światowego Dnia Poezji :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz