niedziela, 17 września 2017

Jemy na okrągło

Dzień Kropki wykorzystałam, by nie tylko twórczo działać z uczniami, ale też w celu poznania moich nowych wychowanków. Zaproponowałam, by wspólnie zrealizować jedno z zadań, jakie pojawiło się w naszym e-twinningowym projekcie. Razem przygotowaliśmy "pyszności na okrągło".



Przedstawiłam uczniom główne założenia zadania - napisać przepis potrawy z okrągłych produktów, a następnie ją wykonać. Jednak jeśli choć troszkę mnie znacie, to wiecie, że wprowadzam zawsze "coś" własnego do wszelkich działań. Tak było i tym razem. Kiedy uczniowie zredagowali tradycyjne przepisy, poprosiłam, by na ich podstawie stworzyli niezwykłe opowieści. Pomysł przypadł do gustu wielu uczniom. Zabawa nabrała kolorów. Oto niektóre z kreatywnych przepisów:




A kolejne zajęcia przekształciły naszą salę lekcyjną w pachnącą owocami kuchnię. Każdy działał. Mogłam podziwiać, na ile uczniowie są samodzielni, jak ze sobą współpracują, jak radzą sobie z powierzonymi zadaniami. To była prawdziwa przyjemność. 


Zadanie sprawiło wiele frajdy wszystkim uczniom. Wspólna degustacja potraw dopełniła całości. Po raz kolejny przekonałam się, że takie lekcje sprzyjają integracji grupy, otwierają uczniów na siebie, każdy - nawet ten słabiej radzący sobie z nauką - może wzbudzić podziw, poczuć się ważnym. A przecież właśnie temu służy Dot Day.


2 komentarze:

  1. Dzień dobry. W jakim programie powstał ten filmik?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Animoto, oczywiście - bardzo się do niego przywiązałam ;)

      Usuń