wtorek, 20 marca 2018

Nie do pary

Za nami kolejna lekcja, która zaintrygowała, zaangażowała i skłoniła do poważnej dyskusji. A wszystko zaczęło się od kolorowych skarpet.



Uczniowie klasy trzeciej poznają właśnie historię Myszki i jej rodziców. To wymagająca lektura, sprawiająca, że na wiele rzeczy zaczyna patrzeć się inaczej, mocniej.

Zaczęliśmy od wyodrębnienia  poszczególnych wątków i połączenia ich z innymi lekturami. 


A potem zapytałam - dlaczego na lekcji pojawiają się skarpetki? Pozwoliłam na to, by uczniowie skorzystali z zasobów sieci. Sami musieli wymyślić i wpisać w wyszukiwarkę odpowiednie hasło, a następnie trafić na właściwą stronę. Po kilku minutach usłyszałam: Światowy Dzień Zespołu Downa... akcja  „Lots of socks”... Dzień Kolorowej Skarpetki... 

I wszystko stało się jasne. Wspólnie odkryliśmy sens symbolu. Okazało się, że niektórzy bardzo ciekawie definiują odmienność. 

W końcu nadszedł czas na pracę z tekstem lektury. Uczniowie wyszukiwali cytaty, które pasowały do tematu lekcji. Razem je omawialiśmy, odkrywaliśmy sens, by następnie zapisać je na przygotowanej karcie ze skarpetami w roli głównej.

Chętni chwycili w swe dłonie kolorowe mazaki, kredki - i tak w krótkim czasie zaczęły powstawać mini plakaty związane z tematyką "Poczwarki" i symboliką dnia, który tuż przed nami.

A na koniec zobaczyliśmy wzruszającą animację -





P.S. Tutaj plakaty, jakie powstały kilka lat temu - ciągle aktualne, wyjątkowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz