czwartek, 28 listopada 2019

Kilka spojrzeń na obraz

Były wiersze z odzysku i poetycki bigos... Ostatnie zajęcia rozwijające umiejętności uczniów przyniosły próbę wprowadzenia do tworzenia  jeszcze innych tekstów z zakresu liberatury.



Zaczęliśmy od znanej tematyki. Uczniowie poznali Upadek Ikara P. Bruegela. Razem omówiliśmy główne elementy obrazu. Potem rozpoczęło się tworzenie. Wszyscy znali początek zdania:
  • Był słoneczny dzień...
  • Lekki wiatr...
  • W oddali...
  • Wokół lądu...
  • Mężczyźni ze wsi...
  • I nagle...
Powstały krótkie opisy, które  ponownie podzieliłam na zdania i złożyłam w interaktywną prezentację. Teraz każdy może stworzyć swój własny  opis obrazu w zależności od tego, jaki znacznik wybierze. 


Myślę, że taka forma pracy to dobry sposób na "rozpisanie" uczniów i wzmocnienie motywacji do działania. Tu każdy jest ważny, ma swój wkład w powstanie utworu. I już wiem, że wkrótce tego typu ćwiczenie pojawi się również w klasie podczas lekcji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz