Były wiersze z odzysku i poetycki bigos... Ostatnie zajęcia rozwijające umiejętności uczniów przyniosły próbę wprowadzenia do tworzenia jeszcze innych tekstów z zakresu liberatury.
Zaczęliśmy od znanej tematyki. Uczniowie poznali Upadek Ikara P. Bruegela. Razem omówiliśmy główne elementy obrazu. Potem rozpoczęło się tworzenie. Wszyscy znali początek zdania:
- Był słoneczny dzień...
- Lekki wiatr...
- W oddali...
- Wokół lądu...
- Mężczyźni ze wsi...
- I nagle...
Powstały krótkie opisy, które ponownie podzieliłam na zdania i złożyłam w interaktywną prezentację. Teraz każdy może stworzyć swój własny opis obrazu w zależności od tego, jaki znacznik wybierze.
Myślę, że taka forma pracy to dobry sposób na "rozpisanie" uczniów i wzmocnienie motywacji do działania. Tu każdy jest ważny, ma swój wkład w powstanie utworu. I już wiem, że wkrótce tego typu ćwiczenie pojawi się również w klasie podczas lekcji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz