sobota, 18 czerwca 2016

Coś dla ducha, coś dla ciała

Uczymy się ciągle, uczymy się różnymi sposobami...
Wspaniałą metodą zdobywania nowych wiadomości i umiejętności z pewnością jest również szkolna wycieczka. Nie na próżno powstało powiedzenie, że podróże kształcą.

W minionych latach zwiedzaliśmy Europę (tutaj).
Tym razem pomyśleliśmy, że najwyższy czas zobaczyć, jak wygląda nasza ojczyzna, jak się zmienia, jak pięknieje.

Na początek wybraliśmy Kraków - miasto, które  ma niepowtarzalny klimat, w którym historia pięknie łączy się z teraźniejszością, w którym można znaleźć coś dla ducha i coś dla ciała.

Program wycieczki w 100% stworzyliśmy samodzielnie. Chcieliśmy zobaczyć miasto, czegoś nowego dowiedzieć się, ale też pragnęliśmy, by był to dzień połączony z zabawą, relaksem, przyjemnym byciem w gronie kolegów.

Rozpoczęliśmy od spraw ducha. Pierwszym punktem wycieczki był pobyt w łagiewnickim sanktuarium. W Roku Miłosierdzia, w roku Światowych Dni Młodzieży nie mogło nas zabraknąć w tym niezwykłym miejscu.
Z jednej strony wielkość świątyni, z drugiej - cisza, spokój, delikatny głos chóru i jeszcze świadomość tak bliskiej obecności świętych - siostry Faustyny i Jana Pawła II... to wszystko sprawiało, że człowiek przystanął, zaczął słuchać nie tylko słów Boga, ale też wsłuchiwać się w siebie samego. A to z pewnością jest nam coraz częściej i bardziej potrzebne.

Kiedy duch został zaspokojony, należało pomyśleć o naszych ciałach. Na miejsce śniadania wybraliśmy nowoczesny Kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego, przy którym znajduje się również siłownia na powietrzu.

A potem przyszedł czas na spacer ulicami Krakowa.

Idąc wzdłuż brzegu Wisły, obejrzeliśmy pomnik wiernego psa Dżoka oraz ziejącego ogniem -  smoka.

Weszliśmy na wzgórze wawelskie. Na chwilę przystanęliśmy w krypcie romantycznych wieszczów.
Potem był spacer Plantami. Doszliśmy do klasztoru Ojców Franciszkanów, w którym podziwialiśmy niezwykłe witraże Stanisława Wyspiańskiego. Nie zabrakło nas również pod "oknem papieskim". Przemierzając uliczki Starego Miasta, zobaczyliśmy - dla porównania - najstarsze budynki uniwersyteckie.

W końcu  doszliśmy do Rynku.

To nie był jednak koniec atrakcji przewidzianych na ten dzień. Do tego momentu mówiliśmy o historii, wymienialiśmy oceny na temat oglądanych obiektów, rozróżnialiśmy style, epoki, wspominaliśmy osoby związane z miastem.

Teraz przyszedł czas na rozrywkę.

Wybraliśmy się do krakowskiego parku wodnego:

- 10 zjeżdżalni o łącznej długości 800 m;
- rwąca rzeka;
- ścianka wspinaczkowa;

jednym słowem: zabawa - i to wspaniała zabawa:)

Takie zajęcia fizyczne lubią wszyscy.

To był naprawdę udany dzień... i już planujemy kolejne wyjazdy edukacyjne, chociażby we wrześniu.