Bywa tak, że wakacje to czas, w którym remontujemy, odnawiamy swoje mieszkania. Tak jest i u mnie.
Ale przecież wiecie już, że na świat patrzę oczami nauczyciela i nawet remont mi w tym nie przeszkadza. I kiedy w moje ręce trafia broszurka promująca kartę kolorów farb jednej z firm, w mojej głowie rodzą się pomysły.
Ta broszurka to przecież wielofunkcyjna pomoc dydaktyczna, którą z powodzeniem można wykorzystać we wrześniu, kiedy wdrażamy uczniów do pracy, kiedy wspominamy wakacje. To baza słów i pomysłów na co najmniej kilka lekcji.
Pomysł 1 -
- Narysuj swoje skojarzenia z podanymi zwrotami?
- Opowiedz, co widzisz, patrząc na wybrany kolorowy prostokąt; karteczki z kolorami można schować pod nakrętkami, przykleić do patyczków, a następnie losować, dzielić, grupować... i ciągle opowiadać :)
- Pokaż swoje ulubione kolory.
Pomysł 2 -
- Napisz opowiadanie, traktując nazwy kolorów jako punkty fabuły.
Pomysł 3 -
- Zostań paparazzi i napisz reportaż do... szkolnej gazetki, pisma zajmującego się psychiką człowieka, magazynu promującego zdrowy tryb życia - przy czym nazwa koloru staje się tytułem reportażu.
Pomysł 4 -
- Chciałbyś tu zamieszkać? - opisz pokój na zdjęciu, porównaj go z własnym pokojem.
Pomysł 5 -
z nauki o języku:
- Jakie części mowy tworzą nazwy kolorów?
- W jakiej formie gramatycznej występują poszczególne wyrazy w nazwach?
- Jakie związki wyrazowe zauważasz w nazwach?
Pomysł 6 -
ortografia:
- Jakie są zasady stosowania wielkich i małych liter?
Tych kilka pomysłów to tylko kropla możliwości - bo przecież kolory można naklejać na kostkach (zamiast obrazków), można tworzyć kolorowe plakaty, mówić o emocjach, jakie wywołują różne barwy, opisywać kolorami własne wakacje, nastroje, jakie towarzyszyły wakacyjnym przygodom...
A może jakieś Wasze pomysły? Proszę, podzielcie się nimi ze mną :)
Świetny pomysł :-) Bardzo praktyczny a zarazem z duszą :-)
OdpowiedzUsuńMiło mi, że się podoba :)
UsuńMiałam ten sam pomysł z opowiadaniem :)Chętnie jednak skorzystam z innych podpowiedzi, co z paletą kolorów zrobić.
OdpowiedzUsuńPrzygotowałam jeszcze kartę z samymi nazwami; uczniowie będą tworzyć, nie widząc kolorów, znając tylko nazwę :) będzie relacja we wrześniu.
UsuńŚwietnie! Warto wykorzystać, dzięki.
OdpowiedzUsuńProszę bardzo :) jestem ciekawa reakcji uczniów.
Usuń