sobota, 22 lipca 2017

W kolorach tęczy

Bywa tak, że wakacje to czas, w którym remontujemy, odnawiamy swoje mieszkania. Tak jest i u mnie. 
Ale przecież wiecie już, że na świat patrzę oczami nauczyciela i nawet remont mi w tym nie przeszkadza. I kiedy w moje ręce trafia broszurka promująca kartę kolorów farb jednej z firm, w mojej głowie rodzą się pomysły.


Ta broszurka to przecież wielofunkcyjna pomoc dydaktyczna, którą z powodzeniem można wykorzystać we wrześniu, kiedy wdrażamy uczniów do pracy, kiedy wspominamy wakacje. To baza słów i pomysłów na co najmniej kilka lekcji.


Pomysł 1


  • Narysuj swoje skojarzenia z podanymi zwrotami? 
  • Opowiedz, co widzisz, patrząc na wybrany kolorowy prostokąt; karteczki z kolorami można schować pod nakrętkami, przykleić do patyczków, a następnie losować, dzielić, grupować... i ciągle opowiadać :)
  • Pokaż swoje ulubione kolory.

Pomysł 2 -















  • Napisz opowiadanie, traktując nazwy kolorów jako punkty fabuły.


Pomysł 3 - 




  • Zostań paparazzi i napisz reportaż do... szkolnej gazetki, pisma zajmującego się psychiką człowieka, magazynu promującego zdrowy tryb życia - przy czym nazwa koloru staje się tytułem reportażu.
Pomysł 4




  • Chciałbyś tu zamieszkać? - opisz pokój na zdjęciu, porównaj go z własnym pokojem.
Pomysł 5
z nauki o języku:
  • Jakie  części mowy tworzą nazwy kolorów?
  • W jakiej formie gramatycznej występują poszczególne wyrazy w nazwach?
  • Jakie związki wyrazowe zauważasz w nazwach?

Pomysł 6
ortografia:
  • Jakie są zasady  stosowania wielkich i małych liter?


Tych kilka pomysłów to tylko kropla możliwości - bo przecież kolory można naklejać na kostkach (zamiast obrazków), można tworzyć kolorowe plakaty, mówić o emocjach, jakie wywołują różne barwy, opisywać kolorami własne wakacje, nastroje, jakie towarzyszyły wakacyjnym przygodom...

A może jakieś Wasze pomysły? Proszę, podzielcie się nimi ze mną :)

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł :-) Bardzo praktyczny a zarazem z duszą :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ten sam pomysł z opowiadaniem :)Chętnie jednak skorzystam z innych podpowiedzi, co z paletą kolorów zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygotowałam jeszcze kartę z samymi nazwami; uczniowie będą tworzyć, nie widząc kolorów, znając tylko nazwę :) będzie relacja we wrześniu.

      Usuń
  3. Świetnie! Warto wykorzystać, dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo :) jestem ciekawa reakcji uczniów.

      Usuń