Kolejny projekt na nowy rok szkolny zaczyna przybierać realne kształty. Tym razem planuję z myślą o uczniach klasy drugiej. Wielu z nich dopiero w gimnazjum zetknęło się z narzędziami TIK i kreatywnym podchodzeniem do treści proponowanych na lekcji. Chciałabym, aby wszyscy w klasie uwierzyli w swe możliwości, byli pewni tego, co robią. To dla nich będzie projekt Karta Ci (pod)powie...
Już się pewnie domyślacie, z jakimi kartami będziemy mieć do czynienia :)
Kiedy pierwszy raz przyniosłam je na lekcje, uczniowie byli bardzo sceptyczni. Jednak wystarczyło kilka ćwiczeń i... niemal wszyscy polubili tę pomoc. Pomyślałam, że warto wykorzystać ten fakt i właśnie w oparciu o Dixit tworzyć - jednocześnie rozwijając uczniowskie zdolności, kształcąc konkretne umiejętności.
Każdy uczeń będzie pracował indywidualnie, niemniej chciałabym, by wystąpiła również ocena koleżeńska i samoocena. Pracowaliśmy nad tymi umiejętnościami cały ubiegły rok - ciekawa jestem, ile uczniowie pamiętają. Niejeden raz mówiłam (powielając słowa twórców oceniania kształtującego), że:
- oceniając siebie i innych, pomagamy sobie w nauce,
- oceniając kolegę, bierzemy pod uwagę tylko nacobezu,
- najpierw zastanawiamy się, z czym sobie radzimy, potem - z czym mamy problem i próbujemy go rozwiązać,
- przekazujemy sobie informację zwrotną tak, aby nikogo nie raniła.
W ten sposób projekt spełni również funkcje wychowawcze.
Wykorzystamy "pracę w chmurze", by dostęp do opowieści był łatwiejszy .
Mam nadzieję, że się uda ;)
Proszę Pani
OdpowiedzUsuńCzy to oznacza, że będziemy robili to w klasie 2 w roku szkolnym 2017/2018?
Życzę udanego końca wakacji. :)
Tak, Janku :) to projekt z myslą o Was :)
UsuńPani Marleno, czytając Pani blog, jestem pod ogromnym wrażeniem. Podziwiam Pani pracę, Pani zaangażowanie...I w tym miejscu bardzo dziękuję za inspiracje... Jestem fanką Pani pomysłów, z których często korzystam. Dziekuję. Tutaj mam małą prośbę, czy mogłaby mi Pani podpowiedzieć, jak zacząć pracę z kartami DIXIT? Będę bardzo wdzięczna.
OdpowiedzUsuń