Nieraz zdarza się tak, że przychodzimy do szkoły i dowiadujemy się, że mamy nieplanowane zastępstwo za koleżankę. Co wówczas robić? Ja na takie sytuacje mam kilka sposobów, które zawsze się sprawdzają.
kości opowieści - każdego rodzaju - gotowe lub samodzielnie przygotowane (nawet te z papierowych rolek).
Ćwiczenia:
- Co widzisz na ściance? - bank słów, skojarzeń;
- Jakie czasowniki łączą się z obrazkiem? - bogacenie słownictwa;
- Jaką historię widzisz na ściankach kostki? - poprawność wypowiedzi;
- Zaprojektuj własną kostkę;
- itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)
Drugie:
karty DIXIT -
Ćwiczenia:
- Jak mogą nazywać się postacie z kart?
- Jakie emocje wywołuje karta, która leży przed tobą?
- Jakie przysłowia, związki frazeologiczne kojarzysz z kartami, które widzisz?
- Ilustracją jakiej lektury może być wybrana przez ciebie karta?
- itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)
Trzecie:
karty TRIMINO -
- ortograficzne;
- ze związkami frazeologicznymi;
- ze znanym motywem występującym w sztuce;
- itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)
Tutaj - generator kart; potem wystarczy karty zapisać na dysk Google, by w każdej niemal chwili móc z nich skorzystać.
Czwarte:
tany i tangramy -
Ćwiczenia:
- ułóż dowolną figurę i opisz ją;
- odwzoruj figurę z obrazka, jaki otrzymałeś;
- zaprojektuj figurę tematyczną, np. związaną z porą roku, książką, jaką czytasz, miejscem, które lubisz, itp.;
- zakoduj tangram, który przed tobą - ortograficznie, gramatycznie, tematycznie, tzn. opisz jego ścianki, boki tak, by inni mogli łatwo go odtworzyć;
Tutaj - pomocne tangramy;
Piąte:
quizziz albo inne gry on-line -
Warto stworzyć sobie taki bank gier wcześniej. Wielu naszych uczniów ma telefony z dostępem do internetu i wcale nie musimy szukać pracowni komputerowej :) kilka chwil wystarczy, by lekcja angażowała uczniów.
A jakie są Wasze niezawodne sposoby na udane zajęcia?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz