wtorek, 6 lutego 2018

To się sprawdza

Nieraz zdarza się tak, że przychodzimy do szkoły i dowiadujemy się, że mamy nieplanowane zastępstwo za koleżankę. Co wówczas robić? Ja na takie sytuacje mam kilka sposobów, które zawsze się sprawdzają.




Pierwsze: 
kości opowieści - każdego rodzaju - gotowe lub samodzielnie przygotowane (nawet te z papierowych rolek).

Ćwiczenia:
  • Co widzisz na ściance? - bank słów, skojarzeń;
  • Jakie czasowniki łączą się z obrazkiem? - bogacenie słownictwa;
  • Jaką historię widzisz na ściankach kostki? - poprawność wypowiedzi;
  • Zaprojektuj własną kostkę;
  • itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)

Drugie:
karty DIXIT

Ćwiczenia:
  • Jak mogą nazywać się postacie z kart?
  • Jakie emocje wywołuje karta, która leży przed tobą?
  • Jakie przysłowia, związki frazeologiczne kojarzysz z kartami, które widzisz?
  •  Ilustracją jakiej lektury może być wybrana przez ciebie karta?
  • itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)

Trzecie:
karty TRIMINO
  • ortograficzne;
  • ze związkami frazeologicznymi;
  • ze znanym motywem występującym w sztuce;
  • itd. - tyle pomysłów, ile się chce :)
Tutaj - generator kart; potem wystarczy karty zapisać na dysk Google, by w każdej niemal chwili móc z nich skorzystać.

Czwarte:
tany i tangramy

Ćwiczenia:
  • ułóż dowolną figurę i opisz ją;
  • odwzoruj figurę z obrazka, jaki otrzymałeś;
  • zaprojektuj figurę tematyczną, np. związaną z porą roku, książką, jaką czytasz, miejscem, które lubisz, itp.;
  • zakoduj tangram, który przed tobą - ortograficznie, gramatycznie, tematycznie, tzn. opisz jego ścianki, boki tak, by inni mogli łatwo go odtworzyć;
Tutaj - pomocne tangramy;

Piąte:
quizziz albo inne gry on-line - 

Warto stworzyć sobie taki bank gier wcześniej. Wielu naszych uczniów ma telefony z dostępem do internetu i wcale nie musimy szukać pracowni komputerowej :) kilka chwil wystarczy, by lekcja angażowała uczniów.


A jakie są Wasze niezawodne sposoby na udane zajęcia?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz