poniedziałek, 20 kwietnia 2020

"Powrót taty" on-line

Jedną z pierwszych lektur, jaką zdalnie poznali uczniowie, jest ballada "Powrót taty". Opierając się na znanych uczniom narzędziach, zaproponowałam zadania, dzięki którym treść utworu została zrozumiana i zapamiętana. I to naprawdę cieszy :)



Rozpoczęliśmy od pracy w Canvie - program ten pozwala nie tylko na indywidualna pracę użytkowników, ale też działania zespołowe. Uczniowie stworzyli mapki myśli na temat gatunku, jakim jest ballada, wybierając dostępne szablony. Działając w zespole, wspierali się, pomagali i motywowali do poznawania tajników programu. 

Następnie wszyscy poznali treść utworu -


Wspólnie wyjaśniliśmy niezrozumiałe słowa i raz jeszcze odtworzyliśmy przebieg akcji w utworze.  

W końcu poprosiłam uczniów o opracowanie komiksu do ballady. 
Zaproponowałam storyboardthat.com. Ponieważ uczniowie nie znali tego narzędzia w pełni, nagrałam krótką instrukcję i z ciekawością oczekiwałam efektów. 


Wkrótce okazało się, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniem i na pocztę zaczęły spływać interesujące wersje poznanej lektury.


Niektórzy uczniowie poszli jeszcze dalej i... nagrali własne animacje, ale o tym innym razem. 

Jestem dumna z moich piątoklasistów :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz