Niemal zawsze, planując pracę wychowawczą, uwzględniam w działaniach treści związane z zasadami savoir-vivre. Dziś chciałabym podzielić się z Wami programem o człowieku kulturalnym, który przetestowałam kilkakrotnie z różnymi grupami uczniów.
Wszystko zaczęło się od stworzenia programu wychowawczo - edukacyjnego o którym pisałam tutaj. Dopiero później powstał harmonogram godzin wychowawczych na cały rok (zob. tutaj). W dużym stopniu opiera się on o treści programu, choć oczywiście zawiera również inne elementy ważne dla życia klasy. Pozwala uczniom działać, poznawać siebie i innych, daje możliwość refleksji. Zakończeniem całorocznych zmagań z człowiekiem kulturalnym zazwyczaj był projekt wychowawczy, który pokrótce opisałam tutaj. Zawsze przynosił on uczniom wiele zabawy, ale też był wyzwaniem.
Uważam, że o kulturalnych zachowaniach można mówić zawsze i nigdy nie będzie za wiele dlatego już dziś pracuję nad modyfikacją działań, tak by z powodzeniem móc je zastosować wśród młodszych wychowanków.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz