poniedziałek, 16 marca 2020

Wypracowanie w chmurze

O tym, że karty Dixit i kości opowieści sprzyjają rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych uczniów, nie trzeba przekonywać. Zawsze, kiedy te pomoce pojawiają się na lekcji, uczniowie pracują chętniej i mocniej. Ostatnio dołożyliśmy do nich pracę w chmurze - działo się.


Na początek:
  • uczniowie otrzymali po trzy karty - z bohaterem, z miejscem i z charakterystyczną rzeczą. Stały się one podstawą tworzenia opowiadań; uczniowie wykonali zdjęcie kart i wstawili je później do opowiadania;
  • otworzyli dokument Google;
  • założyli słuchawki;
  • włączyli mikrofony;
  • rozpoczęli tworzenie;


Dzień pierwszy:
  • przyjrzyj się kartom, napisz wstęp, w którym opiszesz bohatera;

Dzień drugi:
  •  zacznij przedstawiać przygody bohatera; zastosuj dialog;

Dzień trzeci - dodajemy kostkę z ikonką:
  • twórz dalej opowiadanie, wykorzystaj rysunek z kostki; wprowadź ogłoszenie;

Dzień czwarty - dodajemy fiszkę z cytatem:
  • zakończ opowiadanie, wplatając w treść myśl z cytatu;


Dzień piaty:
  • udostępnij opowiadanie koledze;
  • spróbuj razem z kolegą dopracować treść opowiadania, poprawić błędy;
  • skomentuj pracę, którą otrzymałeś od kogoś z klasy;
  • wyślij swoje opowiadanie nauczycielowi;

To był niezwykle twórczy tydzień. Przyniósł wiele niespodzianek i sprawił, ze wiele umiejętności zostało rozwiniętych. I wcale nie spodziewaliśmy się, że tak szybko okaże się, iż wiele z nich jest tak pożądane we współczesnym  świecie. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz