O tym, że karty Dixit i kości opowieści sprzyjają rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych uczniów, nie trzeba przekonywać. Zawsze, kiedy te pomoce pojawiają się na lekcji, uczniowie pracują chętniej i mocniej. Ostatnio dołożyliśmy do nich pracę w chmurze - działo się.
- uczniowie otrzymali po trzy karty - z bohaterem, z miejscem i z charakterystyczną rzeczą. Stały się one podstawą tworzenia opowiadań; uczniowie wykonali zdjęcie kart i wstawili je później do opowiadania;
- otworzyli dokument Google;
- założyli słuchawki;
- włączyli mikrofony;
- rozpoczęli tworzenie;
Dzień pierwszy:
- przyjrzyj się kartom, napisz wstęp, w którym opiszesz bohatera;
Dzień drugi:
- zacznij przedstawiać przygody bohatera; zastosuj dialog;
Dzień trzeci - dodajemy kostkę z ikonką:
- twórz dalej opowiadanie, wykorzystaj rysunek z kostki; wprowadź ogłoszenie;
Dzień czwarty - dodajemy fiszkę z cytatem:
- zakończ opowiadanie, wplatając w treść myśl z cytatu;
Dzień piaty:
- udostępnij opowiadanie koledze;
- spróbuj razem z kolegą dopracować treść opowiadania, poprawić błędy;
- skomentuj pracę, którą otrzymałeś od kogoś z klasy;
- wyślij swoje opowiadanie nauczycielowi;
To był niezwykle twórczy tydzień. Przyniósł wiele niespodzianek i sprawił, ze wiele umiejętności zostało rozwiniętych. I wcale nie spodziewaliśmy się, że tak szybko okaże się, iż wiele z nich jest tak pożądane we współczesnym świecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz