niedziela, 3 marca 2019

Kodowane na ucho

Praca z czwartoklasistami nieustannie stawia wyzwania. Od jakiegoś czasu pracujemy nie tylko nad rozwijaniem umiejętności językowych, ale też społecznych. Bardzo bym chciała, by moi wychowankowie umieli ze sobą współpracować, by odpowiedzialnie podchodzili do powierzanych im zadań, by byli uczciwi w tym, co robią. I właśnie dlatego na lekcji pojawiło się kolejne zadanie "na ucho". 



O dyktandzie na ucho pisałam już tutaj. Tym razem, modyfikując nieco formę, postawiłam bardziej na współpracę i odpowiedzialność niż rozwijanie umiejętności polonistycznych. Chciałam, by uczniowie słuchali się wzajemnie, uczciwie wykonywali zadanie (nie przekrzykiwali, nie podawali po kilka haseł jednocześnie), by poczuli, że w grupie tkwi ich siła i tylko wówczas, gdy będą ze sobą współpracować osiągną cel - szybko i poprawnie zakodują kartę pracy.


Podsumowując zadanie, uczniowie sami zauważyli, że opłacało się być uważnym i odpowiedzialnym. Ci, którzy chcieli być najszybsi, popełnili najwięcej błędów, a to z kolei spowodowało, że trudniej pracowało się całej grupie. Myślę, że jeszcze nie jeden raz tak się "zabawimy" i że z czasem wyniki będą coraz to lepsze.

PS. Wzór karty do kodowania - Kodowanie na dywanie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz