Przed nami kolejna okazja, by poprowadzić okolicznościowe lekcje.
Tym razem będziemy świętować Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich.
Pomyślałam, by oprzeć te zajęcia na metodzie lekcji odwróconej i w całości poświęcić książce - w ścisłym tego słowa znaczeniu.
Na początku tygodnia poproszę uczniów, by znaleźli informacje na temat historii książki i samego procesu jej tworzenia. Chciałabym również, aby uczniowie samodzielnie wyszukali aforyzmy na temat samego czytania i - oczywiście książek.
Lekcja stanie się czasem zebrania wszystkich wiadomości, ponownego ich przeanalizowania i usystematyzowania, bo planuję następujące ćwiczenia:
Ćwiczenie 1
Cóż to za zajęcie? - stworzenie mini słowniczka zawodów związanych z powstaniem książki.
Ćwiczenie 2
Jak powstaje książka? - czyli linia technologiczna od pisarza do czytelnika.
Liczę tu na kreatywność uczniów 💡 wiem, że pomysły, które oni mają, bywają niesamowite.
Ćwiczenie 3
Pokaż mi zamiast opisywać - czyli związki frazeologiczne inaczej.
Najpierw je znajdziemy, potem odczytamy, opiszemy, by na koniec je przedstawić jako kalambury.
Ćwiczenie 4
Tort dla książki - na koniec będzie uroczyście, będzie po kawałeczku tortu ozdobionego cytatami i aforyzmami z książką w tle.
A tak zupełnie na koniec - co zdarza się bardzo często - poproszę uczniów, by powiedzieli, czego się nauczyli, ile zapamiętali, co się im najbardziej podobało, a co warto zmienić.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz