środa, 9 maja 2018

Rozkodowane zdanie

Nie od dziś wiadomo, że mózg uczniów lubi powtórki. Wiadomo też, że lubi pracować, kiedy coś go zaintryguje. Właśnie dlatego, po krótkiej przerwie, wróciliśmy do działania na kolorowych wykresach zdania. Tym razem skupiliśmy się na rozkodowywaniu wypowiedzeń.




Przygotowałam dla uczniów zestaw kilku zdań. Każdy uczeń otrzymał jedno z nich. Pierwsze ćwiczenie polegało na oznaczeniu poszczególnych wyrazów kolorami, jakie sobie wcześniej ustaliliśmy >klik<. Okazało się, że większość uczniów poradziła sobie bardzo dobrze z tym zadaniem.

Teraz uczniowie zostali połączeni w grupy, tak by każdy zespół miał pełen zestaw zdań. Na stanowiskach czekały na nich pocięte na wyrazy znane im już zdania i składniowe koło. Ćwiczenie polegało na właściwym jego wypełnieniu. Uczniowie, chcąc nie chcąc, zaczęli używać stosownych nazw określających części zdania. Każdy pracował, jednocześnie wiedział, że może liczyć na wsparcie kolegów z grupy.



Ostatnie ćwiczenie polegało na rozkodowaniu zdań zapisanych na początku lekcji.

Od dziś kolory są nam pomocą, a my zaczynamy posługiwać się przede wszystkim profesjonalnymi określeniami poszczególnych części zdania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz