poniedziałek, 13 stycznia 2020

Ja mam... i pytam

Za nami kolejny fragment Pana Tadeusza. Tym razem uczniowie poznali Naukę o grzeczności, jaką wygłosił Sędzia podczas uczty na zamku. Przeczytali tekst raz i drugi i... nic nie zrozumieli :( 

Wiedziałam, że muszę działać. Tym razem postawiłam na grę Ja mam..., kto ma?



Przygotowałam karty gry >KLIK<. Podzieliłam uczniów na niewielkie grupy. Zadanie polegało na ułożeniu kart w logicznej kolejności. Każda grupa miała na stoliku egzemplarz lektury, by mogła na bieżąco sprawdzać, czy poprawnie odpowiada na pytania. Teraz trudności było znacznie mniej.

Jednocześnie uczniowie szybko zauważyli, że w kilku miejscach zabrakło treści. I to było kolejne zadanie - należało uzupełnić karty; a to ponownie dla niektórych stało się trudne. Bo teraz już samodzielnie trzeba było analizować tekst, przekształcić go na język współczesny i poprawnie zadać pytanie. Kolejny raz okazało się, iż pytanie jest niełatwą sztuką. Najważniejsze, że wspólnie daliśmy radę!

PS.
O tym, jak ćwiczymy czytanie ze zrozumieniem i kształcimy umiejętność zadawania pytań możecie przeczytać >TUTAJ<  i >TUTAJ<.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz