Egzamin gimnazjalny
zbliża się wielkimi krokami, policzyłam – w naszej szkole
trzecioklasistom pozostały 23 „dni robocze”. Najwyższa pora
zakasać rękawy i zacząć powtarzać – a jest co robić! Język
polski to tylko jeden egzamin, zostaje jeszcze osiem innych
przedmiotów – naprawdę dużo...
O tym jak uczyć się
skutecznie, już pisałam TUTAJ...
Dziś trochę inna metoda
utrwalania, analizowania, porządkowania i systematyzowania
wiadomości
- ćwiczenia z obrazem w tle...
Niektórzy z Was dobrze
wiedzą, że lubię takie zajęcia i bardzo szkoda, że nie często
mogę sobie na nie pozwolić.
Przygotowałam małą
galerię obrazów TUTAJ , które mogą zainicjować ćwiczenia i wcale
nie o pełną interpretację dzieła tu idzie, ale o wyszukiwanie
pewnych znaków, skojarzeń, wskazywanie tematów, motywów,
nawiązań, określanie czasu, epoki, doszukiwanie się analogii,
aluzji, itd., a następnie redagowanie opowiadań, reportaży,
listów, wspomnień, recenzji, rozprawek.
Przykładowe zagadnienia
do przemyślenia:
- Jaki jest świat przedstawiony na obrazie?
- Czy na obrazie są ludzie? Jaka jest ich funkcja?
- Jakie dostrzegam symbole? Z czym i z kim wiążę te znaki?
- Co można usłyszeć, co można poczuć przyglądając się dziełu?
- Jak obraz wpływa na wrażliwość oglądającego?
- W jakich okolicznościach oglądający świat na obrazie mógł poczuć się podobnie?
- Czy odbiorca dzieła potrafi wskazać teksty kultury wywołujące przeciwne emocje?
- Gdzie już spotkałem się z takim postrzeganiem rzeczywistości?
- Jakie inne teksty kultury nawiązują do tematyki dzieła?
- Kiedy mógł żyć autor obrazu? Jakie idee przyświecały w określonej epoce?
- Jaki temat można opracować wspierając się obrazem, jego tematyką?
Powodzenia...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz