Po myślograficznych zmaganiach z problemami przedstawionymi w Antygonie, przyszedł czas na działanie TIKowe.
Chcąc zebrać i utrwalić wiadomości związane z tragedią, zaproponowałam uczniom wykonanie gazetek. A ponieważ dawno nie odwiedzaliśmy naszej wirtualnej redakcji w mam media, koniecznie należało nadrobić te braki.
Następnie liderzy grup wylosowali ogólną tematykę czasopisma, jakie miało być zredagowane. Pierwsze zadanie polegało na nadaniu gazetce tytułu.
I tak powstały -
- codzienne Wieści Tebańskie,
- nieco plotkarskie Królewskie Życie,
- patriotyczne - Honor i Ojczyzna,
- kobiece - Piękno i Zdrada
- oraz ezoteryczne - Oczami Wróżbity.
Następnie każda osoba otrzymała przydział zadań. Należało bowiem napisać stosowne teksty i przygotować odpowiednie zdjęcia. Konieczne przy tym było "trzymanie się" tematyki. Artykuły musiały być kreatywnie przetworzone, mieć właściwy styl, zawierać charakterystyczne zwroty. A to wymagało pracy i zaangażowania. Dopiero kiedy wszystkie elementy były gotowe, można było rozpocząć właściwą redakcję.
Na koniec wszystkie qmamy zostały wydrukowane. Nadszedł czas na koleżeńską ocenę wykonanych prac. Zwracano uwagę zarówno na treść, jak i formę przekazu. Okazało się, że uczniowie wiele zapamiętali i potrafili tę wiedzę stosownie wykorzystać. Jednocześnie są coraz bardziej świadomi tego, jak korzystać z zasobów internetu. Ponadto dla kilku uczniów nową zdobytą umiejętnością było redagowanie numeru qmama.
Myślę, że taka forma zajęć przyniosła uczniom wiele przyjemności, a temat, który wcale nie jest łatwy, został przez wszystkich zrozumiany i zapadł w pamięć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz