piątek, 12 stycznia 2018

Oczami Wróżbity

Po myślograficznych zmaganiach z problemami przedstawionymi w Antygonie, przyszedł czas na działanie TIKowe. 

Chcąc zebrać i utrwalić wiadomości związane z tragedią, zaproponowałam  uczniom wykonanie gazetek. A ponieważ dawno nie odwiedzaliśmy naszej wirtualnej redakcji w mam media, koniecznie należało nadrobić te braki.


Zaczęliśmy od podzielenia się na czteroosobowe grupy, przy czym w każdej grupie była osoba, która znała dobrze zasady poruszania się w wirtualnej redakcji.

Następnie liderzy grup wylosowali ogólną tematykę czasopisma, jakie miało być zredagowane. Pierwsze zadanie polegało na nadaniu gazetce tytułu.

I tak powstały - 
  • codzienne  Wieści Tebańskie, 
  • nieco plotkarskie Królewskie Życie
  • patriotyczne - Honor i Ojczyzna,
  • kobiece - Piękno i Zdrada
  • oraz ezoteryczne - Oczami Wróżbity.




Następnie każda osoba otrzymała przydział zadań. Należało bowiem napisać stosowne teksty i przygotować odpowiednie zdjęcia. Konieczne przy tym było "trzymanie się" tematyki. Artykuły musiały być kreatywnie przetworzone, mieć właściwy styl, zawierać charakterystyczne zwroty. A to wymagało pracy i zaangażowania. Dopiero kiedy wszystkie elementy były gotowe, można było rozpocząć właściwą redakcję. 


Na koniec wszystkie qmamy zostały wydrukowane. Nadszedł czas na koleżeńską ocenę wykonanych prac. Zwracano uwagę zarówno na treść, jak i formę przekazu. Okazało się, że uczniowie wiele zapamiętali i potrafili tę wiedzę stosownie wykorzystać. Jednocześnie są  coraz bardziej świadomi tego, jak korzystać z zasobów internetu.  Ponadto dla kilku uczniów nową zdobytą umiejętnością było redagowanie numeru qmama.

Myślę, że taka forma zajęć przyniosła uczniom wiele przyjemności, a temat, który wcale nie jest łatwy, został przez wszystkich zrozumiany i zapadł w pamięć.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz