Poznałam już nieco moich czwartaków i uważam, że można spróbować wspólnie stworzyć pierwszy lapbook. Osobiście bardzo lubię te wyjątkowe książeczki i staram się, by polubili je również moi uczniowie. Dają one bowiem wiele możliwości - świetnie sprawdzają się zarówno jako wprowadzenie do tematu, jak i jego podsumowanie >klik< , a nawet sprawdzenie określonych treści >klik<.
Ponieważ doświadczenie podpowiada, z początki bywają trudne, postanowiłam nieco pomóc uczniom, mocniej pokierować ich pracą, a przez to osiągnąć konkretne cele.
Punktem wyjścia będą dla nas legendy związane z Warszawą. Poprosiłam, by każdy wybrał jeden utwór i dokładnie go poznał. Rolą lapbookowych wklejek będzie pokierowanie pracą uczniów podczas analizowania treści legendy. Chciałabym, by uczniowie potrafili wskazywać elementy świata przedstawionego w utworze, zadawać konkretne pytania do treści lektury, umieli wypowiadać się na temat poznanego utworu, a także rozwijali swą wyobraźnię. Dlatego właśnie każda wlepka otrzymała konkretny nagłówek:
- OKREŚL ELEMENTY ŚWIATA PRZEDSTAWIONEGO W LEKTURZE;
- ZAPISZ WŁASNYMI SŁOWAMI WYBRANY DIALOG BOHATERÓW UTWORU, WYKONAJ POMOCNICZY RYSUNEK;
- UŁÓŻ 3 PYTANIA DO TEKSTU ROZPOCZYNAJĄC JE ZAIMKIEM Jakie?
- UŁÓŻ 3 PYTANIA DO TEKSTU ROZPOCZYNAJĄC JE ZAIMKIEM Czy?
- UŁÓŻ 3 PYTANIA DO TEKSTU ROZPOCZYNAJĄC JE ZAIMKIEM Jak?
- ZAPISZ 3 WYDARZENIA, KTÓRE UWAŻASZ ZA NAJWAŻNIEJSZE W CAŁEJ AKCJI UTWORU;
- CO BY BYŁO, GDYBY… GDYBYŚ TY SPOTKAŁ SYRENKĘ?
Szablon wlepek >TUTAJ<
Sama jestem ciekawa, jak czwartoklasiści poradzą sobie z wyzwaniem. Liczę, że uniwersalność wklejek sprawi, iż każdy znajdzie działanie dla siebie i lapbook zostanie zaakceptowany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz