Na ostatniej lekcji z wychowawcą zadałam uczniom pytanie: Co w ich życiu jest naprawdę ważne? Byłam ciekawa, jakie padną odpowiedzi. Nastała cisza. Po kilku chwilach dało się usłyszeć pierwsze odpowiedzi... mama, dziadkowie, gry, komputer... i tak rozpoczęła się dyskusja.
Szybko okazało się, że każdy z nas myśli nieco inaczej, inaczej spogląda na świat i inne wartości stawia na pierwszym miejscu. Jedni dużą wagę przywiązywali do spraw materialnych, inni postawili na pierwszym miejscu swoje hobby, a jeszcze inni niemal od początku pomyśleli o wolności, ojczyźnie, wierze.
By zebrać informacje, poprosiłam uczniów o wypełnienie karty pracy; jako przykład posłużyła karta, którą sama uzupełniłam (chciałam, by uczniowie dowiedzieli się, co jest ważne dla mnie).
Czwartoklasiści nie tylko pisali, co się dla nich liczy w życiu, ale też mogli wyrażać siebie poprzez kolor, wielkość liter, sposób zapisu.
Okazało się, że lekcja stała się okazją do jeszcze lepszego poznania siebie i kolegów. Niektórych zmusiła do zastanowienia się, co tak naprawdę jest dla nich ważne i dlaczego.
Wszystkie prace zostaną zaprezentowane na klasowej tablicy. Ciekawe, czy rodzice rozpoznają karty swoich dzieci...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz