poniedziałek, 23 listopada 2015

Dbamy o formę




Każdy z nas zna tę piramidę.
W zależności od grupy osób, do której jest adresowana, może nieco różnić się jedna od drugiej, ale rządzą nią zawsze podobne zasady.

Wszyscy wiemy, jak ważne jest spożywanie warzyw i owoców.
Dietetycy  uważają, że młody człowiek powinien każdego dnia zjadać nawet 5 posiłków z tej grupy produktów - zobacz tutaj.




Podczas jednej z ostatnich godzin wychowawczych sprawdziłam, jak to jest u moich podopiecznych...

Zastanawiałam się, czy znają tylko teorię, czy stosują zasady zdrowego odżywiania w codziennym życiu?

Zaproponowałam, by razem przygotować zdrowe sałatki.

- Sałata, ogórek, papryka... co jeszcze? - usłyszałam.
- Poszukam ciekawego przepisu w necie - odpowiada K.
- A ja zapytam mamę - mówi P.
- My zrobimy sałatkę owocową, lubię takie - to A.


Obserwacja, jak pracują moi wychowankowie, była niezwykłą przyjemnością.

- Najpierw wszystko pokrójmy...
- Cebula, kto pokroi cebulę?
- Pożyczam nóż, wasz jest ostrzejszy...
- Rób sos, czytaj przepis...
- Jak pokroić ten owoc? Kto wie?
- Łyżka... gdzie jest łyżka?

A potem przyszła kolej na ocenę i smakowanie... Talerzyki, sztućce, serwetki...
Jeden stół, wspólny posiłek ;)



Tak też mogą wyglądać lekcje - zabawa, nauka, działanie w grupie, pokazanie, co umiem, co wiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz