piątek, 27 maja 2016

Majowe wyzwania


W ostatnim czasie nieco rzadziej piszę o swoich prywatnych lekturach. Czy to znaczy, że nie czytam? Nic bardziej mylnego...
Tak jednak się składało, że na mojej nocnej szafce pojawiały się książki, które mnie nie porywały. 
I choć bardzo starałam się znaleźć coś wiosennego, coś w zielonej okładce... żadna lektura (jest jeden wyjątek) nie spełniła moich oczekiwań (a przecież piszę tylko o tych, które polecam).

Zupełnie inaczej jest z majowymi wyzwaniami, nie dość, że na różowo (Gra w kolory), to jeszcze muzyczne tytuły (Pod hasłem).

Połączyłam oba zadania. 
Czytam.
Przeglądam Internet.
Szukam piosenek, które z jakiś powodów są dla mnie ważne, a do tego pasują do lektur.
Wspaniała zabawa :)

Na początek dwie książki Katarzyny Michalak.

Dla ciebie wszystko to ostatnia część trylogii, którą zapoczątkował Wiśniowy dworek.
Raz jeszcze spotykamy bohaterów poprzednich części. Ich losy splatają się, pojawiają się nowe postacie.

Ania Kraska jest młodą kobietą. Właśnie skończyła medycynę. Ma szansę wyjechać do USA na staż, wydaje się, że kocha i jest kochana.

Niespodziewanie w Jabłoniowym Wzgórzu pojawia się Daniel van Welt... i wszystko się zmienia.

A kiedy Ania pozna historię małego Piotrusia, jej życie  nabierze zupełnie innego sensu.

Dzieje się naprawdę wiele...

Wartka akcja, wiele emocji, wydarzenia, które zaskakują i angażują czytelnika - warto je poznać.



Psalm dla Ciebie

Choć nie masz oczu bardziej błękitnych niż tamta miała,
Tamta, co kiedyś dla żartu niebo w strzępy porwała,
Choć nie masz oczu chmurnych jak burza pod koniec lata
Ty - każdym latem i każdą burzą mojego świata...





Sekretnik, czyli przepis na szczęście to książka - poradnik.
To taki zbiór zasad, którymi warto się w życiu kierować, by w którymś momencie móc powiedzieć: Jestem szczęśliwa.

Główna bohaterka  - Katarzyna M. podpowiada czytelnikom, w jaki sposób radzić sobie z przeciwnościami losu, jak stać się panią swego życia, jak realizować marzenia.

A wszystko podane jest lekko, z humorem, bez zbędnego przemądrzania się. Bo przecież życie autorki wcale zawsze nie było usłane różami.




Windą do nieba

Już mi niosą suknię z welonem
Już Cyganie czekają z muzyką
Koń do taktu zamiata ogonem
Mendellsohnem stukają kopyta

Jeszcze ryżem sypną na szczęście
Gości tłum coś fałszywie odśpiewa
Złoty krążek mi wcisną na rękę
powiozą mnie windą do nieba...



Zupełnie inną lekturą są Wilki w modnych ciuszkach C. Karasyov i J. Kargman.

Julia jest zwyczajną dziewczyną. Pracuje w sklepie jubilerskim. Przyprowadziła się do Wielkiego Miasta z prowincji. Jest szczera, ufna. Jednocześnie ma w sobie to coś, co zwraca i przyciąga uwagę. Właśnie ta cecha sprawia, że Julią zainteresuje się Lell - dziedziczka firmy projektującej ekskluzywną biżuterię.
Młoda, niedoświadczona dziewczyna przekracza próg świata, jakiego dotąd nie znała. Jest nim zafascynowana. Lell wydaje się być nie tylko wspaniałą szefową ale też przyjaciółką.
Julia coraz częściej bywa na salonach i coraz lepiej radzi sobie w nowych sytuacjach. 
Aż w końcu jej urokowi ulega... mąż Lell. A wtedy... 

Julia wiele dowie się o sobie i ludziach, o życiu w wielkim świecie, przekona się, na kogo tak naprawdę może liczyć, zrozumie, czym jest prawdziwa miłość.


Tango Warszawo...

Warszawo, pozwól się kochać
nie na przekór, nie na złość -
jak panna w modnych pończochach,
jak jakiś zwykły gość.










tyle na dziś... cdn...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz