Za nami kolejna lekcja z pomysłem poświęcona powtarzaniu wiadomości i utrwalaniu umiejętności. Tym razem zajęliśmy się słownictwem - znanym i nieco rzadziej stosowanym.
Zaczęłam od tego, iż przygotowałam dla uczniów zestawy zadań - 10 ćwiczeń, w każdym 12 przykładów. W ten sposób powstało 10 stacji zadaniowych (każda w swoim kolorze). Uczniowie zostali dobrani w pary. Każda para otrzymała swą kartę odpowiedzi i zasiadła przy wskazanym stoliku. Losowała jeden przykład z zadania, rozwiązywała go w czasie 2 min., po czym robiła kilka kroków i przesiadała się do kolejnego stolika. W ten sposób w ciągu pół godziny zdążyliśmy przypomnieć sobie wiele informacji.
Była stacja i przesiadka, czyli 2 w 1 - a to moi gimnazjaliści naprawdę lubią i jeszcze... tempo pracy.
W kolejnym etapie pracy uczniowie prezentowali swoje odpowiedzi. Współpracując ze sobą, tworzyli "zbiory zadań", które sprawiły im najwięcej trudności. Kolejny raz sięgnęli do słowników - tych papierowych i tych internetowych.
Podsumowaniem zajęć było określenie przez uczniów, co jest ich silną stroną w zakresie leksyki oraz zdanie sobie sprawy z tego, co sprawia wciąż najwięcej kłopotów. Wszystkie uwagi zapisane na kolorowych fiszkach na jakiś czas zawisły na klasowej gazetce jako "przypominajka".
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz