piątek, 6 kwietnia 2018

Tekstowy zawrót głowy

Ostatnie lekcje pokazały, że powtarzania nigdy za wiele. Wiadomości są ulotne. To, co już kiedyś było poznane, po pewnym czasie znów trzeba przypomnieć, by zostało utrwalone w pamięci. Dlatego działamy, myślimy, przetwarzamy informacje.


W ostatnim tygodniu zmagamy się z epokami literackimi. Po kilku zajęciach bardziej teoretycznych nadszedł czas na działania praktyczne. Przygotowałam kolejne karty pracy. Wybrałam 10 tekstów z różnych epok, zapisałam pytania.

Uczniowie losowali po dwie karty i w określonym czasie działali. W ten sposób chciałam sprawdzić, na ile zapamiętali teorię z ostatnich lekcji oraz to czy potrafią w praktyce zastosować posiadane wiadomości.

Okazało się, że niektórzy pięknie kojarzą fakty, syntetyzują wiadomości, poprawnie odpowiadają na postawione pytania (choć niektórych tekstów nie poznawali na lekcjach). Równocześnie jest duża liczba uczniów, którzy wiedzą, jednak w praktyce nie zawsze potrafią swej wiedzy wykorzystać. Bardzo szybko poddają się, rezygnują z dociekania.

Tak poprowadzone ćwiczenia dały obraz tego, nad czym nadal powinniśmy pracować, które treści raz jeszcze utrwalić, by móc mówić o sukcesie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz